تاريخ : دو شنبه 28 آذر 1390برچسب:, | 16:35 | نويسنده : ranius

کسانی که پیام برای تبادل لینک میزنند باید نظر خصوصی بدن.وگرنه حذفش می کنم.

دارم رمان پندراگن رو می خونم،هر وقت تموم شد براتون مفصل راجه به اون توضیح می دم.

مایلی سایرس داره یه کلیپ جدید می ده بیرون.(liberty walk)

فروش گرگ و میش نزدیک به 700میلیون دلاره.نسبت به فروش هری پاتر خیلی کمه.هری پاتر تو این مدت از ارباب حلقه ها جلو زد.

فیلم قسمت دو ی پرسی جکسون احتمالا اواسط 2012 اکران میشه.قسمت اولش هم تو ایران دوبله شده.



فيلم‌سينمايي «جدايي نادر از سيمين» ساخته‌ي اصغر فرهادي نامزد جايزه بهترين فيلم‌ خارجي‌زبان شصت و نهمين دوره‌ي جوايز سالانه‌ي «گلدن گلوب» شد.

به گزارش ايسنا روز گذشته (پنجشنبه 24 آذر ماه) اسامي نامزدهاي 25 بخش اين دوره از جوايز معتبر گلدن گلوب در دو بخش سينما و تلويزيون در حالي اعلام شد كه جديدترين ساخته‌ي اصغر فرهادي ـ فيلمساز ايراني ـ در كنار فيلم‌هايي چون «گل‌هاي جنگ»، «در سرزمين خون و عسل» و «پوستي که در آن زندگي مي‌کنم» قرار گرفت.

اتحاديه مطبوعات خارجي هاليوود (HFPA) که برگزارکننده‌ي جوايز گلدن گلوب است در بخش فيلم‌هاي خارجي‌زبان، «جدايي نادر از سيمين» اصغر فرهادي از ايران، فيلم آمريکايي و بوسنيايي‌زبان «در سرزمين خون و عسل» به کارگرداني آنجلينا جولي بازيگر آمريکايي، «گل‌هاي جنگ» ساخته‌ي ژانگ ييمو کارگردان چيني،«پسري با دوچرخه» اثري از ژان پي‌ير و لوک داردن توليد مشترک بلژيک، فرانسه و ايتاليا و فيلم اسپانيايي «پوستي که در آن زندگي مي‌کنم» ساخته‌ي پدرو آلمودوار را شايسته‌ي راه‌يابي به مرحله‌ي نهايي جايزه‌ي گلدن گلوب دانست.

به گزارش ايسنا،«جدايي نادر از سيمين» اين روزها با درخشش در فصل جوايز سينمايي هاليوود، انتظارها براي موفقيت در جوايز اسكار ‌2012 را بالا برده است.

برنده‌ي جايزه‌ي خرس طلا و خرس نقره‌اي بهترين بازيگري از جشنواره‌ي برلين طي هفته‌هاي گذشته برنده‌ي چندين جايزه‌ي جهاني از جمله بهترين فيلم خارجي سال از نگاه انجمن ملي منتقدين آمريكا و انجمن منتقدين فيلم نيويورك و جوايز فيلم مستقل بريتانيا شده و در جوايز فيلم اسپيريت نيز نامزد جايزه‌ي بهترين فيلم خارجي سال است.

«جدايي نادر از سيمين» كه اخيرا در جوايز سالانه‌ي آسيا ـ پاسيفيك بهترين فيلم سال ‌2011 شناخته شد،حضور گسترده‌اي در جشنواره‌هاي جهاني داشته و درحال حاضر در كشورهاي بلژيك، فرانسه، تايلند، تركيه، انگليس، آلمان، هلند، مجارستان، سوئد، يونان، لهستان، اسپانيا، كره‌جنوبي، ايتاليا و دانمارك درحال نمايش است و در آستانه‌ي اكران عمومي در نروژ و پرتغال است.

بنا بر اين گزارش، در بخش‌هاي مختلف جوايز گلدن گلوب، فيلم «هنرپيشه» که داستان آن در عصر گذر از سينماي صامت به ناطق در هاليوود رخ مي‌دهد با نامزدي در شش بخش، گوي سبقت را از ديگر رقباي خود ربود.

پس از «هنرپيشه»، فيلم‌هاي «فرزندان» و «کمک» هرکدام در پنج بخش نامزد شصت و نهمين دوره‌ي جوايز گلدن گلوب شدند و «عيد مارس»، «نيمه‌شب در پاريس» و «ماني‌بال» هريک در چهار بخش بخت دريافت جايزه‌ي گلدن گلوب 2011 را كسب كردند.

نكته قابل توجه اين است كه «درخت زندگي» ساخته‌ي ترنس ماليک و برنده‌ي نخل طلاي جشنواره‌ي کن و فيلم «بندزن، خياط، سرباز، جاسوس» ساخته‌ي توماس آلفردسون، در هيچ بخش موفق به كسب نامزدي جايزه‌ي گلدن گلوب نشدند.

ريکي جرويز بازيگر، نويسنده و کارگردان براي سومين سال است كه مجري‌گري اين مراسم را بر عهده گرفته است و قرار است اين مراسم به صورت زنده از شبکه‌ي تلويزيوني «ان.‌بي.‌سي» به روي آنتن برود.

مورگان فريمن 74 ساله نيز آمريکايي امسال مفتخر به دريافت جايزه‌ي «سسيل بي. دميل» جوايز گلدن گلوب مي‌شود.

مراسم معرفي برندگان شصت و نهمين دوره‌ي جوايز گلدن گلوب 15 ژانويه 2012 (26 دي‌ماه) در هتل بورلي هيلز برگزار مي‌شود.

به گزارش ورايتي، هيات داوران شست و نهمين دوره‌ي جوايز گلدن گلوب، فهرست نامزدهاي اين دوره را به شرح زير اعلام كرده است:

بهترين فيلم درام: «فرزندان»، «کمک»، «هوگو»، «عيد مارس»، «ماني‌بال»، «اسب جنگي».

بهترين فيلم موزيکال يا کمدي: «هنرپيشه»، «ساقدوش‌ها»، «50/50»، «نيمه‌شب در پاريس»، «هفته من با مرلين».

بهترين کارگردان: وودي آلن براي «نيمه‌شب در پاريس»، جرج کلوني براي فيلم «عيد مارس»، ميشل هازاناويسيوس براي ساخت «هنرپيشه»، الکساندر پين براي «فرزندان» و مارتين اسکورسيزي براي فيلم «هوگو»

بهترين بازيگر مرد درام: جرج کلوني بازيگر «فرزندان»، لئوناردو دي‌کاپريو هنرپيشه‌ي «جي ادگار»، مايكل فاسبندر براي بازي در «شرم»، رايان گاسلينگ براي هنرپيشگي در «عيد مارس» و برد پيت بازيگر «ماني‌بال»

بهترين بازيگر زن درام: گلن کلوز بازيگر «آلبرت نابز»، وايولا ديويس هنرپيشه‌ي «کمک»، روني مارا براي بازي در «دختري با خالکوبي اژدها»، مريل استريپ براي هنرمايي در «بانوي آهنين» و تيلدا سوئينتن بازيگر «بايد درمورد کوين صحبت کنيم»

بهترين بازيگر مرد فيلم موزيکال يا کمدي: ژان دوژاردن بازيگر «هنرپيشه»، براندن گليسن براي بازي در

«محافظ»، جوزف گوردون‌ـ‌لويت هنرپيشه‌ي «50/50»، رايان گاسلينگ بازيگر «عجيب و غريب، احمقانه، عشق» و اوئن ويلسن بازيگر «نيمه‌شب در پاريس»

بهترين بازيگر زن فيلم موزيکال يا کمدي: جودي فاستر بازيگر «کشتار»، چارليز ترون هنرپيشه‌ي «جواني»، کريستن ويگ براي بازي در «ساقدوش‌ها»، ميشل ويليامز هنرپيشه‌ي «هفته من با مرلين» و کيت وينسلت بازيگر «کشتار»

بهترين بازيگر مرد مکمل: کنت برانا بازيگر «هفته من با مريلين»، آلبرت بروکس براي بازي در «راندن»، جونا هيل هنرپيشه‌ي «مانيبال»، ويگو مورتنسن هنرپيشه‌ي «يک روش خطرناک» و کريستوفر پلامر بازيگر

«تازه‌کارها».

بهترين بازيگر زن مکمل: بر‌نيس بژو بازيگر «هنرمند»، جسيکا چاستين هنرپيشه‌ي «کمک»، جنت مکتير براي هنرنمايي در «آلبرت نابز» ، اوکتاويو اسپنسر بازيگر «کمک» و شيلين وودلي هنرپيشه‌ي «فرزندان».

بهترين فيلمنامه: «هنرمند» ميشل هازاناويسيوس، «فرزندان» اثري از الکساندر پين، نت فاکسن و جيم راش،«عيد مارس» نوشته‌ي مشترك جرج کلوني، گرانت هسلو و بو ويليمون، «نيمه‌شب در پاريس» وودي آلن و«مانيبال» اثر استيون زيليان، آرون سورکين و استن شروين.

بهترين موسيقي: «هنرمند» لودوويک بورس، «دختري با خالکوبي اژدها» ترنت رزنور و آتيکس راس، «هوگو» اثر هوارد شور، «اسب کارزار» جان ويليامز و «دبليو. اي.» ايبل کورزنيوفسکي.

بهترين ترانه: «سرت را پايين بنداز»، «آلبرت نابز»، «سلام سلام»، «نومئو و جوليت»، «The Living Proof»، «کمک»، «محافظ»، «واعظ مسلسل به دست»، «شاهکار» و «دبليو. اي.».

بهترين فيلم انيميشن: «ماجراهاي تن‌تن: راز اسب شاخدار»، «کريسمس آرتور»، «ماشين‌ها 2»، «گربه‌چکمه‌پوش» و «رنگو».

بهترين فيلم خارجي‌زبان: «گل‌هاي جنگ»، «در سرزمين خون و عسل»، «پسري با دوچرخه»، «جدايي نادر از سيمين»، «پوستي که در آن زندگي مي‌کنم».

جالب توجه اینست که فیلم سینمایی هری پاتر با تمام تبلیغات فراوان خود نتوانست در این جشنواره کاندید جایزه شود!
 



تاريخ : شنبه 26 آذر 1390برچسب:, | 16:45 | نويسنده : ranius

من تا دوهفته الکی مطلب میذارم تا تو گوگل ثبت بشم.



تاريخ : جمعه 25 آذر 1390برچسب:ناپلئون بناپارت, | 14:44 | نويسنده : ranius

برید به ادامه مطلب...این دومین پست سخنان زیبای بزرگانه.پست اول سخنان بسیار زیبای کوروش بود.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 22 آذر 1390برچسب:, | 22:45 | نويسنده : ranius

سایت افسانه هاwww.afsaneha.ir

 این سایت یک سایت بسیار خوب ادبیه و مطالب مفیدیم داره و الانم داره ادامه ی مجموعه ی پرسی جکسون(قهرمانان گمشده)رو ترجمه می کنه.حتما یه سری بزنید



تاريخ : دو شنبه 21 آذر 1390برچسب:, | 18:48 | نويسنده : ranius

هر وبلاگی که می خواد تبادل لینک کنه بیاد.



تاريخ : یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:, | 16:43 | نويسنده : ranius

این لینکی که اینجا می بینید لینک دانلود تمام موزیک ویدئو های مایلی سایرسه.البته از وبلاگ طرفدارایه دیزنی برداشتم و اینجا گذاشتم.فقط با فایرفاکس نرید.

http://www.mediafire.com/myfiles.php#1ebz3v19o9dr3



تاريخ : یک شنبه 20 آذر 1390برچسب:نبرد با شیاطین, | 16:15 | نويسنده : ranius

نویسنده:دارن شان

تعداد جلد:10

معرفی و لینک دانلود رمان در ادامه مطلب...



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 19 آذر 1390برچسب:دارن شان, | 21:53 | نويسنده : ranius

این دفعه می خوام از یکی از دو نویسنده ی معروف حال حاضر در زمینه ی کتاب های فانتزی و ترسناک بنویسم.یک نویسنده خلاق با نام دارن شان.برای خواندن زندگی نامه به ادامه مطلب برید.احتمال گذاشتن لینک دانلود کتاب های دارن شان هم زیاده.تا ببینم چی میشه.



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:, | 16:45 | نويسنده : ranius

محرم،ماه ازنو ساخته شدن انسان است.به امید آنکه بتوانیم خود را در ای ماه ار نو بسازیم.

فرا رسیدن ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) را به تمامی شیعیان جهان تسلیت می گوییم.



تاريخ : سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:, | 18:1 | نويسنده : ranius

 

هنری بک در سرداب های زیرزمینی قلعه الموت، در نزدیکی دریای خزر، طومارهایی یافته است که شواهد جدیدی در مورد قالیچه های پرنده به دست می دهد.این طومارها که به طرز خارق العاده ای سالم مانده اند، در اوایل قرن سیزدهم میلادی توسط یک محقق یهودی به نام اسحاق بن شریره نوشته شده است.

 

پس از آن که پروفسور جی. دی . سپتیموس، زبان شناس مشهور، این متون را از زبان فارسی به انگلیسی ترجمه کرد، این دست نوشته ها باعث جنجال های زیادی در جامعه علمی جهان شدند. مدت کوتاهی پس از انتشار ترجمه این متون، کنفرانسی با حضور کارشناسان برجسته بین المللی در مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی لندن برگزار شد. بسیاری از مورخان با حمله به بک، این دست نوشته ها را جعلی خواندن. اما پروفسور سپتیموس که به خاطر عدم شرکت بک در این کنفرانس به خاطر تولد فرزندش دفاع از او را به عهده داشت، گفت که این متون باید به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرند.

 

قدمت این دست نوشته ها اکنون در انستیتوی لئوناردو داوینچی شهر تریست، به کم روش رادیو کربن در حال تعیین است.

 

بنا بر نوشته های بن شریره، حکام مسلمان متعصب آن زمان قالیچه های پرنده را وسیله ای شیطانی می دانسته اند و به همین خاطر دانش و سازندگان آن را سرکوب کرده اند و ردپای آن را از تاریخ به دقت پاک کرده اند.هر چند قالیچه های پرنده تا اواخر قرن سیزدهم میلادی بافته و فروخته می شده اند، اما استفاده از آن در انحصار افراد خاصی بوده است.

 

بنابر یادداشت های بن شریره، نخستین اشارات به قالیچه های باستانی در دو متن باستانی صورت گرفته است. یکی از این کتاب ها، مجموعه ای از ضرب المثل ها است که توسط شامشاد، وزیر نبوکدنزر پادشاه بابلی جمع آوری شده است و منبع دیگر، مجموعه ای از گفتگوهای باستانی است که توسط شخصی به نام ژوزفوس نگاشته شده است.

بر اساس نوشته های بن شریره، قالیچه های پرنده ای که می توانستند چند متر بر فراز زمین شناور باشند، نخستین بار توسط کیمیاگران و صنعت گران دربار ملکه صبا ساخته شد و ملکه صبا آن را به نشانه عشق خود برای حضرت سلیمان فرستاد. اما وقتی ملکه صبا خبر برخورد سرد حضرت سلیمان را با هدیه اش شنید، دل شکسته شد و صنعت گران خود را از دربار بیرون کرد. این صنعت گران در نهایت در ناحیه بین النهرین و در نزدیکی شهر بغداد ساکن شدند و کسب و کار خود را ادامه دادند.

بن شریره در یادداشت های خود به توضیح چگونگی کار این قالیچه های پرنده می پردازد، اما متأسفانه اکثر اصطلاحات و عبارات فنی به کار رفته در این قسمت قابل فهم نیست. اما از قسمت های قابل خواندن متن چنین بر می آید که قالیچه های پرنده هم مانند قالیچه های معمولی روی دار بافته می شده اند و تفاوت آنها با قالیچه های معمولی در مرحله رنگرزی بوده است. صنعتگران دربار ملکه صبا گل مخصوصی «به دست آمده از چشمه های کوهستان» کشف کرده بودند که هنگامی که در معرض حرارت شدید، «داغ تر از آتش حلقه هفتم جهنم» در ظرفی محتوی روغن یونانی قرار می گرفت، خاصیت ضد مغناطیسی پیدا می کرد. با توجه به مغناطیس بودن کره زمین، وجود میلیون ها محور مغناطیسی که از قطب جنوب تا قطب شمال کشیده شده اند، قالیچه هایی که الیافشان به این گل آغشته می شد می توانستند از سطح زمین فاصله بگیرند. این فاصله با توجه به غلظت و میزان گل به کار رفته، از یک متر تا چند ده متر می رسید. محورهای مغناطیسی مانند ریل های هوایی عمل می کردند و قالیچه می توانست در امتداد این محورها پیش رود.

براساس یادداشت های بن شریره، کتابخانه اسکندریه تعداد زیادی از این قالیچه های پرنده را در اختیار داشته است و آن را برای گردش میان قفسه های مملو از پاپیروس کتابخانه، در اختیار مراجعه کنندگان به کتابخانه می گذاشته است. این کتابخانه که در یک زیگورات قرار داشته است، بیش از 40 هزار طومار خطی در اختیار داشته است که توسط سیصد نسل از کاتبان نگاشته شده بود. سقف این کتابخانه آن قدر بلند بوده است که بسیاری از مراجعه کنندگان ترجیح می داده اند به حالت شناور در هوا و روی قالیچه های پرنده مطالعه کند. براساس یادداشت های بن شریره، ساخت قالیچه های پرنده در سرزمین های اسلامی به دو دلیل سرکوب شد.

نخست این که حکام متعصب مسلمان می گفتند بشر قرار نیست پرواز کند و قالیچه های پرنده باعث به هم خوردن نظم امور می شوند. دلیل دوم بیشتر اقتصادی بود. بسیاری از اشراف و ثروتمندان عرب ثروت خود را مدیون گله های شتر و اسب خود بودند و دلشان نمی خواست چند صنعتگر فقیر و بی چیز با ساخت قالیچه های پرنده کسب و کار آنها را نابود کنند.

قالیچه های پرنده در زمان حکومت خلفای اموی و عباسی به شدت سرکوب شدند و در نهایت در سال 1226 میلادی و با حمله مغول به آسیای مرکزی، در هرات و بلخ و بخارا حمام خون به راه افتاد. مغول در جریان غارت و تاراج خود، چند قالیچه پرنده هم پیدا کردند و هنگامی که مردی به آنها گفت این قالیچه ها تیزروتر از اسب های پاکوتاه مغول هستند، چنگیرخان چنان از این توهین برآشفته شد که سر مرد را از تنش جدا کرد و دستور داد تمام قالیچه های پرنده قلمروی وسیعش را جمع آوری و نابود کنند.



تاريخ : سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:, | 17:49 | نويسنده : ranius

این 3 بخش احتمالا تا هفته ی دیگر به وبلاگم اضافه میشند.مشاهیر تاریخ مثل زندگی نامه ی کوروش،اسکندر کبیر و...

اولین مشاهیریم که بذارم احتمالا شنبست.می خوام اولیو با الطایر بن لا احمد شروع کنم.برای کسانی که این شخص را نمی شناسند بنویسم که اگر بازی assassin's creed رو بازی کرده باشید،الطایر همون altairاست.ممکن است درباره ی خود فرقه ی قاتل حشاشیون(assassin's)نیز مطالبی رو بذارم.همینطور وقایع مهم تاریخی.دانستنی ها ومطالب جالب هم احتمالا سعی می کنم مثلا راجع به چشم و عقل شترمرغ نذارم!اگه بذارم چیز هایی رو میذارم که باسه ی خودم کاملا جدید باشه.یا چیز هایی که می بینم خیلی ها دوست دارند بدونند.(برای مثال یوفو ها)

اگه دوست داشتید نظر بذارید تا بازم مطلب بذارم.



تاريخ : دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, | 16:0 | نويسنده : ranius

دیروز یه امتحان حرفه و فن ازمون گرفتند،سر امتحان معلمه یه کتاب رو پای یکی از بچه ها دید.رفت جلو گفت:خجالت نمی کسی تقلب می کنی؟
پسره گفت آقا به خدا بازش نکردیم...بغلیشم گفت آقا راست میگه فقط کتابو همینجوری گذاشته بود رو پاش!بعد نصفه بچه ها شروع کردن به تایید کردن.یکی یهو داد زد:آقا به خدا راست میگه.هنوز وقت نکرده کتابو وا کنه!

یه امتحانه دیگه بود،پسره یه کاغذ داد عقب گفت کف دستم جوابو بنویس.دستشو آورد عقب،منم هی سوالو می نوشتم.هی خودکار نمی نوشت.آخر سر داد زدم:خب احمق جون کفه دستت عرقیه،خودکار روش نمی نویسه دیگه!



تاريخ : پنج شنبه 3 آذر 1390برچسب:, | 22:48 | نويسنده : ranius

سر کلاس دو تا جلوییام داشتن باهم دعوا میکردن،یکیشون با فخر به اونیکی گفت:من امتحان قبلیو نیم نمره بیشتر شدم.گفتم:چند شدی؟

14/75!!!!!!!!!!!!



تاريخ : سه شنبه 1 آذر 1390برچسب:عکس بچگی های افراد مشهور, | 15:13 | نويسنده : ranius

اینو خودم این بلا هارو سرش آوردم!منبع عکس رو زیرش نوشته.

حالا چند تا سوال:

 

 

 

 

این عکسای خوشگلو گوگول مگول بچگی های کیاست؟(راهنمایی عکس دوم:به حالت گونه و چشاش دقت کنین)

کی میتونه حدس بزنه؟هفته ی دیگه 3شنبه جوابشونو میدم.



پيچک